tisdag 31 mars 2009

Första hemlispaketet



Tack till min Hemlis5!

Roligheter en masse både för nu och framtida sommarnöjen. Hela härligheten fanns i ett paket poststämplat i Malmö och väntade på mig efter hemkomsten från SiV. Hade jag nu inte varit så fruktansvärt däckad av förkylning så skulle bild varit uppe igår. Tusen tack min hemlisvän någonstans i Skåne!

Ska testa teet igen när jag kan känna smak, förkylningen gör att jag nu bara skiljer på sött, salt och surt - suck! Garnet är riktigt fint i färg och jag skulle gärna vilja veta lite mer om det.

12 kommentarer:

vonnaponna sa...

Åhh vad jag blir avis på att du var med på Grötö. Verkar så himla trevligt.
Men jag ska Växjö i augusti så jag får väl tåla mig.

Krya på dig och ta det lugnt!
Kram vonna

Stickfantomen sa...

Tack Vonna!
Ja det var fint på Grötö och min kamera var inte med ):

Ja ha du det så trevligt på stickstämman i augusti, så jag kan få vara avis på dig då - det jämmnar ut sig ser du, panta rei.

Marie sa...

Så mycket fint du fick i ditt paket. Vackert garn.

Hoppas att du snart mår bättre :)

Stickfantomen sa...

Tack Fröken Elsa!
Så sant, det var ett kul paket att öppna. Och det finns hopp om livet här, jag kunde känna kaffedoft ett litet tag i morse.

Växthusmadam sa...

Tack för kommentaren hos mig!
Du får väl lägga fram det lite fint för maken, linda in det hela lite....Jag har ett bra kort där det står "Man ska inte ha större trädgård än att ens man klarar av att sköta den!"
Växthusmadam

Stickfantomen sa...

Tack Växthusmadam.
Det är lite åt det hållet jag nu siktar med planeringen. Fast ändå i lite smått "extended version". Men det återstår att se, resultatet visar sig inte under en enda säsong.

fale artut sa...

Tack för alla dina kommentarer! Så skönt att läsa!
Du får allt ta och bli frisk, det är blä att vara förkyld!
Kram!

Stickfantomen sa...

Tack själv Fale A. Det börjar kännas lite bättre.

Garntrollet sa...

Vilket härligt Hemlis-paket!

Tack för dina snälla kommentarer :-)

Krya på dig. Det är för eländigt med dessa förlylningar!

Ps. Råkor! Det skulle jag vilja se. Jag är glad över alla korpar vi får se, jag gillar svarta fåglar. Eftersom de eg. inte är svarta utan lila/gröna/blåa :-)

Stickfantomen sa...

Tack själv Garntrollet!

Lätt bakslag i förkylningen här med, luftrörsinfektion eller nåt.

Gillar själv korp och städande kråkfåglar men råkorna har jag svårt att bli vän med. Koloniseringen i höga träd i tättbebygda områden är ett otyg. Aldrig tyst och massvis med träck.

vonnaponna sa...

Hallå vännen. Tittar in och önskar dig en skön helg och hoppas att du är frisk från förkylningen nu.
Jag ska ägna helgen åt trädgårdsarbete och vila och stickning. Hoppas kunna läsa lite också.
Och så hoppas jag få lite färg på mina bleka kinder.
Kram och allt gott - vonna

Lithia sa...

Fint paket du fått:) Önskar att jag inte varit pank så jag kunnat vara med i Hemlis% jag med :)
Det lila garnet ser ut att vara en härva ifrån Grunnebo Garn's ombrefärgade garn och är av 100% Ull i sånt fall :)

/L