onsdag 4 mars 2009

KAL

Jepp, det är min första KAL någonsin förutom när man stickade gemensamt på projekt i stil med grytlappar, tossor, vantar etc i skolslöjden. Har nyss letat mig fördärvad i röran efter mitt häfte med anvisningar för tekniken binge. Har ett dito ufo liggande som jag skulle vilja få färdigt, ska ju bara bli en liten väska eller nåt. Tror ni jag fann vad jag sökte? Nix pix heller och jag svär i ren frustration.

Hittade en bok från år 1912 som jag istället fröjdat ögon och sinne med. Tänkte en del på min gamlamormor som då hade småbarn, bl.a. min mormor att ta hand om. Mommo som under det året på hösten fyllde 1 år men som nu sedan några år inte längre är i livet. Oj, vilken läsning må ni tro, Allers årsupplaga från ett verkligen anno da zu mal år och jag räddade den stora boken när min väninna hade stora slängarivern för nåt år sedan då en ny bokhylla skulle in. Har inte bläddrat så mycket i den tidigare. Och hittade en del roliga mönster minsann både broderi, sömnad och virkning.

Alltså det har ett visst pris att man slutat röka, man kan sitta med nåt länge - dock kostar det en med garderobsömsning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, ja jag vet hur det är att sluta röka och helt plötsligt går det åt massor med tid till handarbeten !lovely, iof men som du sa lite kostsamt i material, fast det är klart man sparar ju också in på ciggkostnaden så ...ja du vet gungan å karusellen !Betydligt trevligare att lägga en slant på ett härligt mjukt garnnystan......=)
Kram / stickehäxan

Stickfantomen sa...

Jo men, så är det Stickehäxan och innan en lärt sig att sträcka på bena som man ju gjorde förut per automatik så - blir man helt enkelt kvar vid sin läst, menar i det man just då håller på med.